|
W „Kryniczance” nie mogło zabraknąć opisu dziejów nowosądeckiej parowozowni
związanej z liniami Tarnów – Leluchów i Muszyna – Krynica, obsługującej je od
momentu ich powstania. Zeszyt prezentuje początki i rozbudowę parowozowni,
przedstawia jej dzieje do czasów współczesnych, wymienia tabor, który był na
jej stanie na przestrzeni lat.
Zeszyt jest bogato ilustrowany, oprócz map, planów stacji i parowozowni,
rozkładów jazdy, biletów zawiera przeszło 200 historycznych zdjęć.
Spis treści:
Dzieje linii kolejowej nr 105 Muszyna – Krynica
- Dzieje linii nr 105 Muszyna – Krynica
- Krynica – perła wód polskich
- Krynica przybliża się do świata (1876)
- Przygotowanie do połączenia
- Rusza budowa kolei (1909)
- Otwarcie linii (1911)
- I wojna światowa
- W niepodległej Polsce
- II wojna światowa
- Przywrócenie funkcjonowania linii
- Elektryfikacja linii (1987)
- Z kroniki wydarzeń na linii
- Ostatnie lata
- Tablice, Bilety
- Prezentacja linii Muszyna – Krynica
- Plany stacji i przystanków
- Parametry techniczne
DODATEK
Parowozownia w Nowym Sączu
- Początki 1884-1918
kkStB Heizhaus Neu-Sandec
- W niepodległej Polsce 1918-1939
Parowozownia I klasy, Parowozownia Główna I klasy
- Generaldirektion der Ostbahn, OBD Krakau 1939-1945
Bahnbetriebswerke Neu Sandez (Bw)
- PKP 1945-1975
Parowozownia Główna (MD), Parowozownia Główna I klasy,
Parowozownia I klasy, Lokomotywownia I klasy
- PKP 1975-1997
Lokomotywownia Pozaklasowa (MD)
- PKP 1997-2001
Zakład Taboru (MT) w Nowym Sączu, Zakład Taboru (CM) w Nowym Sączu
- KP CARGO S.A. 2001-2009
Zakład Taboru (CM) w Nowym Sączu
- KP CARGO S.A. 2009-2010
Południowy Zakład Spółki (CT)
- Ostatnie wydarzenia
- Dzień powszedni
- Powódź 2010
|
|
|