|
- Felieton
- Z kraju
- Ilostany - Lokomotywownia Suwałki
- Ilostany - Lokomotywownia Rybnik
|
Lokomotywownia Rybnik funkcjonuje jako Sekcja Eksploatacji Taboru Trakcyjnego
podległa Zakładu Taboru w Czechowicach Dziedzicach i zajmuje się
wyłącznie obsługą ruchu towarowego. Lokomotywownia ta jest jedną
z trzech na Śląsku (obok Łaz i Tarnowskich Gór), która zatrudnia
do obsługi pociągów |
|
|
|
lokomotywy serii ST44.
Rybnickie „gagariny” spotkać można przy obsłudze KWK „Rydułtowy”
oraz na szlaku Nędza - Pszów KWK „Anna”. Sporadycznie zatrudnia
się je do innych prac, w tym do obsługi towarowej tras wokół
Rybnika. Na stanie lokomotywowni są także spalinowozy serii
SM31, SM42, SP42 oraz liczne elektrowozy ET22. Wśród fotografii
rybnickich maszyn zamieszczamy poster z ST44-1056 na terenie
Kopalni „Rydułtowy”.
|
- Imprezy wiosna - lato 2003:
• Nałęczowskie poprawiny
• Dni Europy na Piotrkowskiej Kolei Dojazdowej
• „Dwóją” do Nowego Sącza
- Mazury 2003
|
Bez wątpienia największą imprezę kolejową w roku 2003 dla
miłośników kolei zorganizowało Pomorskie Towarzystwo Miłośników
Kolei Żelaznnych z Gdyni. W dniach od 9 do 14 maja 2003 roku
szczeciński SN61-183 (ksywa „ganz” lub „clayton”) przejechał po
licznych, głównie nieczynnych mazurskich szlakach. SN61-183 swą
podróż rozpoczął w Ostródzie i kolejno dotarł do stacji:
Miłomłyn, Ostróda, Olsztyn, Szczytno, Ełk, Olecko, Gołdap, Ełk,
Kętrzyn, Węgorzewo, Kętrzyn, Korsze, Kętrzyn, Sątopy Samulewo,
Czerwonka, Lidzbark Warmiński, Sągnity, Czerwonka, Biskupiec
Reszelski, Szczytno, Wielbark, Nidzica, Działdowo, Iława.
Długiej wędrówce „ganza” towarzyszył nasz wytrwały podróżnik -
Łukasz Alczewski, który w obszernej relacji oprócz walorów
podróży przypomina daty powstania poszczególnych linii, jak i
daty zakończenia ich eksploatacji.
|
- Kołobrzeg pod parą
- Parowozowe show 2003
- Pożegnanie nocnych linii tramwajowych we Wrocławiu
- Wąskotorowy come back - cz. 2: Kaliska Kolej Dojazdowa
- ABC sterowania modeli kolejowych
|
Jedną z podstawowych cech, która jak magnes przyciąga do kolejek
elektrycznych, jest fakt zastosowania napędu elektrycznego i
wynikająca z niego możliwość radosnego, zdalnego, wygodnego nimi
sterowania. Prosta zabawa zaoferowana w firmowym zestawie
obejmującym pociąg, owal torów i zasilacz szybko się nudzi i
chcąc ją urozmaicić sięgamy po obfitą ofertę przemysłu
modelarskiego. Tu jednak musimy stale dokonywać wyborów spośród
oferowanych norm, systemów zasilania, rozmiarów, biorąc też pod
uwagę dostępność miejsca na zabawę, a przede wszystkim zasób
gotówki. W przedstawionym artykule kolega Roman Kozak próbuje
nam dopomóc w tych wyborach prezentując podstawowe cechy
poszczególnych systemów zasilania i oferowanych rozmiarów
kolejek, pokazuje też, jak można się bawić miniaturową kolejką.
|
- Ciekawostki modelarskie
- Targi zabawkarskie Norymberga 2003 - nowości modelarstwa kolejowego
|
Początkiem lutego każdego roku niemieckie miasto Norymberga
zamienia się na kilka dni w światową stolicę modelarstwa
kolejowego. W trakcie międzynarodowych targów zabawkarskich w
osobnym, olbrzymim pawilonie wystawiają się setki firm (głównie
niemieckich) specjalizujących się w produkcji wszystkiego, co
może umilić życie milionom fanów tych najmniejszych kolei
jeżdżących w zaciszu domowych pieleszy lub w przydomowych
ogródkach. Przegląd tych firm i ich wyrobów, w tym nowości
prezentujemy na stronach 62÷98 |
- Ogłoszenia i forum klubowe |
|
|
|