













|
- Z kraju
- Aktualny stan transportu kolejowego w Polsce
- Wosztyn - Sulechów - Gigacice Port z Ok1-359 (ex P8)
- Sudety 2001
- Czy polskie muzealnictwo kolejowe jest najlepsze?
|
Polskie, skromne koleje muzealne znajdują się w nie najlepszym
stanie. Dla naszych władz kolejowych zdają się być przysłowiową
kulą u nogi. W artykułach prezentujemy przykłady kolei muzealnych
u naszych niemieckich sąsiadów. Pokazujemy, że mogą one stanowić
ogromną atrakcję turystyczną i przynosić dochody. |
|
|
|
Przedstawia również stan ilościowy muzeów oraz czynnego,
zabytkowego taboru kolejowego w Niemczech w porównaniu
do analogicznych ilostanów w Polsce. |
- Zapiski z innej planety
- Plandampf w Palatynacie (Pfälz)
- Ostbahn - opis techniczny polskiego odcinka lini.
|
W poprzednim numerze zamieściliśmy historię
"Ostbahn-u", czyli dawnej niemieckiej kolei
wschodniej. Ze względu na szczupłość miejsca nie
zmieściły się tam wszystkie zaplanowane materiały. W
związku z tym, prezentujemy je w tym numerze jako aneks
do głównego artykułu. Przedstawiamy opis aktualnego
stanu technicznego lini oraz wykaz ruchu pociągów,
jak i wykaz wyposażenia z końca XIX stulecia. Na
zakończenie przypominamy wspaniałe imprezy dla
hobbystów, jakie odbyły się w "Ostbahn-ie"
w latach 1994, 1995 i 1996 oraz, w nawiązaniu do
materiału o wąskotorowych kolejach bydgosko-wyrzyskich,
przypominamy "zlot" parowozów na tej kolejce w 1992 roku.
Obie imprezy do dziś biją rekordy uznania i popularności
wśród polskich miłośników kolei tak, że śmiało można
je określić mianem imprez stulecia.
|
- Ostbahn Plandampf 1994, 1995, 1996
- Spotkania na kolejce bydgoskiej w 1992 roku
- "Gagariny" w wspomnieniach maszynistów
- Oryginał i model: spalinowa lokomotywa towarowa ST44 - część III: dokończenie
|
Ostatnią część artykułu o przebudowie fabrycznego
modelu BR120 na polskiego "Gagarina" uzupełnaimy
historią powstania tych lokomotyw zaprezentowaną
przez kolegę Ryszarda Rusaka oraz materiałami
nadesłanymi przez naszych czytelników, w tym przez
maszynistów, którzy zetknęli się z lokomotywami ST44
podczas swojej służby w PKP. Nae jest to jednak nasze
ostatnie spotkanie z tymi "kultowymi" maszynami.
W następnym numerze przedstawimy dane statystyczne
i zdjęcia ostatnich ST44 pracujących w okręgu górnośląskim.
|
- Geneza lokomotyw ST44 (M62)
- Nowości modelarstwa kolejowego Norynberga 2001
|
Co roku w lutym odbywają się w Norynberdze wielkie
targi zabawkarskie (Spielwarenmwsse, International
Toy Fair - Nurnberg), których znaczną część stanowi
oferta firm modelarskich. Bodajże największą część
tej oferty stanowią propozycje firm wytwarzającyh
modele kolejowe i akcesoria do nich. Przegląd tych
firm i ich wyrobów, w tym nowości prezętujemy na
stronach naszych łamach |
|
|
|
|